دیگررسانه (از گاف بی بی سی تا خداحافظی كرش)


نگاهی به خبرهای سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی.

وقتی جوانان تهرانی "بی بی سی" را سر کار می گذارند (مشرق) 

در حالی که شبکه "بی بی سی"، فارسی برای تحریک اغتشاشگران سه ساعت زودتر از ساعت معمول برنامه های خود را آغاز و با پخش شایعات مختلف سعی در بحرانی جلوه دادن تهران داشتند، یکی از جوانان تهرانی در تماسی که با "بی بی سی" برقرار کرد، در گفتگویی زنده از مجری "بی بی سی"، خواست که از طریق این تماس، صدای مردم را بشنوند.

پس از استقبال مجری "بی بی سی" از این تماس، صدای جمعیتی که شعار می دادند از "بی بی سی"، چندین بار به وضوح پخش شد که شعار می دادند: " بی بی سی حیا کن، مملکتو رها کن"، "مرگ بر انگلیس".

بن بست فتنه گران در خیابان های تهران
(فردا)

در حالی که از هفته پیش فتنه گران با حجم بی سابقه تبلیغات رسانه ای خود در اینترنت و شبکه های ماهواره ای برای کشاندن هواداران مجازی خود به خیابان ها تلاش می کردند اما عملا با بی اعتنایی آنها مواجه شدند و تنها موفق به تشکیل تجمعاتی پراکنده برای مدت زمانی اندک شدند.

این در حالی است که فتنه گران تمام آبرو و حیثیت نداشته خود را برای اغتشاش به کار گرفته بودند و حامیان خارجی آنها نیز تمام توان خود را در اختیار آنان قرار داده بودند.

مرد 6 زنه تازه متوجه محبت زن اول شد
(فارس)

مردی میانسال برای درخواست طلاق از همسرش، در حضور قاضی، بیان کرد: تا به ‌حال 6 بار ازدواج کرده‌ام و از همه همسرانم به دلایل مختلف جدا شدم و این زن ششم است که در حال حاضر خواهان جدایی از او هستم.

این مرد با بیان اینکه فقط خواهان زندگی با زن اولم هستم و باید در کنار او به زندگی ادامه دهم، گفت: همسر اولم به خاطر ازدواج‌های مکرر، از من جدا شد و حالا درخواست بازگشت او را دارم.

آموزش هاى زبان عربى و انگلیسى در مدارس کاربردى تر مى شود
(دولت)

وزیر آموزش و پرورش، گفت: بر اساس برنامه های در دست اقدام، آموزش های زبان عربی و انگلیسی در مدارس کاربردی تر و مطابق با نیازهای روز خواهد شد. 


رضایت آمریکا از مواضع مقامات نظامی مصر
(العالم)

وزیر امورخارجه آمریکا، گفت: این مرحله برای نظامیان مصری بسیار دشوار بود؛ تصمیم های اتخاذ شده آنها اطمینان بخش است و اقدامات بسیاری باقی نمانده است.

شورای عالی نیروهای مسلح مصر در بیانیه های اخیر خود اعلام کرد که به مدت 6 ماه یا تا پایان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در قدرت می ماند؛ این شورا همچنین تاکید کرد که به معاهدات خارجی مصر پایبند است. 

107 هزار کهنه‌سرباز بی‌خانمان در آمریکا
(پرس تی وی)

بر اساس آمار سازمان امور کهنه سربازان آمریکا، آمار کل کهنه‌سربازان بی‌خانمان این کشور حدود 107 هزار نفر است.

حدود 20 درصد از یک میلیون و 600 هزار نظامی که در جبهه‌های عراق و افغانستان جنگیده‌اند، به بیماری‌های روحی روانی مبتلا هستند. 

حمله هکرها به پایگاه‌های اینترنتی "مرکز اطلاع رسانی فلسطین"


مهندسان و مسئولان فنی پایگاه اینترنتی هشت زبانه "مرکز اطلاع رسانی فلسطین" توانستند با حمله هکرها و تلاش نافرجام عناصر وابسته به جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین برای خاموش کردن ندای ملی آزادی خواهی و حامی مقاومت مقابله کنند.


دردسر برای آقای نماینده بخاطر رسوایی اخلاقی با زن 34ساله!
(سیمرغ)

بدنبال برملا شدن رابطه نامشروع نماینده کنگره آمریکا با یک زن سی و چهار ساله،این نماینده آمریکایی مجبور به استعفا شد.

کریس لی،نماینده حزب جمهوری خواه کنگره آمریکا بدنبال برملا شدن رایانامه اش که حاوی عکس برهنه ایی از وی بود، مجبور به کناره گیری شد.

مصرف زیاد پنیر خطرناک است!
(ایسنا)

افرادی که روزانه بیش از 53 گرم پنیر می‌خورند خطر ابتلا به سرطان مثانه در آنها بیش از 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

سرطان مثانه دومین سرطان شایع دستگاه ادراری است که از کل سرطان‌های موجود، حدود هفت درصد از سرطان‌های مردان و همچنین دو درصد از سرطان‌های زنان را تشکیل می‌دهد.

سرویس جدید گوگل برای ازدواج
(ایتنا)

زوج‌های جوان که قصد برگزاری مراسم ازدواج خود را در سر دارند می‌توانند با رجوع به وب سایت google.com/wedding به ابزارهای بهتری جهت برنامه‌ریزی مراسم ازدواج خود دست یابند.

در این وب‌سایت، چندین الگو در خصوص جنبه‌های مختلف مراسم ازدواج وجود دارد.

ممنوعیت دختران اوباما در استفاده از فیس بوک
(شبکه ایران)

همسر رییس‌جمهور آمریکا اعلام، کرد: "مالیا و ساشا"، دختران باراک اوباما به این زودی‌ها اجازه نخواهند یافت به فیس‌بوک دسترسی داشته باشند.

وی، با تاکید بر اینکه هر دو دختر او اجازه ساخت اعتبار در فیس‌بوک را ندارند، اعلام کرد: من خیلی طرفدار اینکه نوجوانان به فیس‌بوک دسترسی داشته باشند نیستم، این چیزی نیست که آنها نیاز داشته باشند.

دورجدید نام نویسی برای دریافت یارانه
(واحد مرکزی خبر)

وزیر رفاه و تامین اجتماعی، گفت: سایت وزارت رفاه و تامین اجتماعی "رفاهی" تا 15 اسفند برای نام نویسی از متقاضیان جدید باز می شود. 


80 درصد هرمی ها، شهرستانی هستند
(مهر)

نیروهای اطلاعاتی، از گروگانگیری و اعمال خشونت توسط شرکت های هرمی برای اجبار شهروندان شهرستانی به عضویت خبر داده و اعلام کرده اند، بر اساس گزارشات دادسرای ویژه جرائم رایانه ای از هر یکصد عضو دستگیر شده این شرکت ها در تهران، 80 نفر شهرستانی هستند.

"سیستان و بلوچستان، زاهدان، یزد، کردستان، اراک، مازندران و اصفهان"، بیشترین آمار مهاجران و دعوت شدگان به شرکت های هرمی پایتخت را تشکیل می دهند.

آیت الله صافی گلپایگانی هشدار داد
(ایرنا)

حضرت آیت الله "لطف الله صافی گلپایگانی"، از مراجع عظام تقلید با هشدار نسبت به انتشار کتاب های عرفانی کاذب گفت: در بسیاری از این کتاب ها عمدتاً مطالب نامربوط و بیگانه با معنویت حقیقی ارایه می گردد که موجب تنزل عرفان می شود.

وی، افزود: کتاب های دینی که برای استفاده عموم منتشر می‌شود، باید ادبیات ساده و روان داشته باشند و نویسندگان از اغماض نویسی پرهیز کنند.

صاعقه دو نفر را در زابل کشت
(ایسنا)

ستاد حوادث پیش‌بینی نشده‌ شهرستان زابل، اعلام کرد: به‌دنبال بارندگی‌های شدید و وقوع صاعقه، دو مرزنشین در شهرستان زابل جان خود را از دست دادند.


30 سال حس مادری پشت درهای بسته
(فارس)

زنی میانسال بعد از گذشت 30 سال، توانست با باز شدن درب اتاق کوچک و در آغوش کشیدن فرزندش به این انتظار پایان دهد و حس مادری را بار دیگر نثار فرزندش کند.

چند روز پیش، پسری بعد از 30 سال دوری از مادر واقعیش، نشانه‌هایی از او یافته و بدون وقفه به دنبال مادرش رفته است.

رسانه ملی از جشنواره برلین کنار کشید
(روابط عمومی سیما)

در اعتراض به اقدام سیاسی و غیر حرفه ای دست اندرکاران جشنواره برلین در حمایت از جعفر پناهی، مسئولان غرفه رسانه ملی اقدام به تعطیلی غرفه و بازگشت به ایران کردند.

جعفر پناهی آذرماه امسال به جرم تبانی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی محکوم شده بود.

درخواست رسانه های البرز برای برخورد با مامورانی که خبرنگاران را مورد ضرب و شتم قرار دادند
(مهر)

اصحاب رسانه کرج، در پی ضرب و شتم یکی از عکاسان خبری کرج ضمن دلجویی از همکار خود و محکوم کردن این اقدام ناشایست، خواهان احقاق حقوق تضییع شده رسانه شدند.


با صدور مجوز یک کارخانه آب معدنی؛
آب شرب سیزده روستای محروم قطع شد
(تابناک)

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، گفت: در شهرستان آستارا، مجوز کارخانه آب معدنی به فردی داده شده است، در حالی که چشمه‌های مورد استفاده، آب سیزده روستای محروم را تأمین می‌کند.

وی افزود: این روستاها از آب شرب بهره‌مند نیستند و باید برای تأمین آب از رودخانه، کیلومترها راه روند؛ افزون بر این که مجوزی که به این فرد داده شده نیز غیرقانونی است و اداره آب و فاضلاب استان بدون استعلام از آب و فاضلاب روستایی چنین مجوزی را صادر کرده است.

بازرگان بزرگترین کلاهی بود که امام سر آمریکا گذاشت
(فارس)

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اگر امام (ره) در اوایل انقلاب بازرگان را بر سر کار نمی‌گذاشت شاید انقلاب به ثمر نمی‌رسید، بازرگان بزرگترین کلاهی بود که امام بر سر آمریکا گذاشت.


عربستان به حال آماده‌باش درآمد
(فارس)

وزارت کشور عربستان همه بخش‌ها و نهادهای امنیتی در منطقه "الشرقیه " را به حال آماده‌باش درآورده است تا مانع برپایی تظاهرات مردمی به شیوه اعتراضاتی شود که به سقوط دو نظام تونس و مصر منجر شد. 


دست مصنوعی با قابلیت کنترل ذهنی ساخته شد+عکس 

   
دانشمندان موفق به یافتن راهی شده‌اند که با اتصال عصب‌های عضو آسیب دیده به ماهیچه‌های سینه بتوانند عضوی بسازند که با ذهن کنترل شود.

تصاویر اسرار آمیزترین دست نوشته تاریخ
(مهر) 

  
  
گروهی از دانشمندان آمریکایی، موفق شدند با استفاده از تکنیک رادیو کربنی قدمت اسرارآمیزترین دست نوشته تاریخ را تعیین کنند.
دست نوشته های "ووینیچ" عنوان " اسرارآمیزترین دست نوشته های تاریخ" را به خود اختصاص داده اند چرا که با سیستم رمزنویسی بسیار پیچیده ای نوشته شده اند، به طوری که تاکنون هیچ یک از نشانه شناسان و رمزشناسان دنیا موفق نشده اند رموز به کار رفته در این دست نوشته ها را رمزگشایی کنند.

آتش در جهان عرب +کاریکاتور
 

 


"کرش" عربستان را به ایران ترجیح داد
(مشرق)

"کارلوس کرش"، که از مدتی قبل با فدراسیون فوتبال ایران برای هدایت تیم این کشور به مذاکره پرداخت، پاسخ منفی خود را به ایرانیان داد.

در این ارتباط علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران اظهار داشت: در انتظار دریافت پاسخ نهایی کرش برای امضای قراردادی 4 ساله بوده، ولی در نهایت به خاطر یکسری مشکلات این مربی پرتغالی مربیگری ایران را نپذیرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا